Qualiview
De resultaten van de praktijk worden pas getoond als de afgelopen 12 maanden minimaal 10 vragenlijst zijn ingevuld. Dit om de anonimiteit van de patiënten te waarborgen.
Algemene beoordeling
De algemene beoordeling geeft het gemiddelde cijfer weer op de vraag: Welk cijfer geeft u de zorg van uw zorgverlener?
NPS score
De Net Promoter Score (NPS) is het aantal promoters minus het aantal criticasters. De schaalverdeling is van min 100 tot plus 100. Promoters beoordelen de praktijk met een 9 of een 10 op de vraag ''Hoe waarschijnlijk het is dat u deze praktijk zal aanbevelen bij vrienden/collega's?", en zijn zo tevreden dat ze de praktijk zouden aanraden bij familie of vrienden. Criticasters zijn de patiënten die ontevreden zijn en de praktijk met een 0 tot 6 beoordelen. Deze zullen de praktijk dus afraden. De groep passief-tevredenen (beoordeling tussen de 7 en 8), deze zijn neutraal en zullen de praktijk niet afraden of aanbevelen bij vrienden/familie.
Bejegening / communicatie
Dit domein bestaat uit vragen over de communicatie met de patiënten. Dit domein wordt weergegeven op een 5 puntsschaal (1 = helemaal oneens, 2 = oneens, 3 = niet oneens/eens, 4 = eens, 5 = helemaal eens).
Informatie / voorlichting / advies & nazorg
Dit domein bestaat uit vragen over de informatievoorziening aan de patiënten. Dit domein wordt weergegeven op een 5 puntsschaal (1 = helemaal oneens, 2 = oneens, 3 = niet oneens/eens, 4 = eens, 5 = helemaal eens).
Cliëntgerichtheid
Dit domein bestaat uit vragen over de cliëntgerichtheid naar de patiënten. Dit domein wordt weergegeven op een 5 puntsschaal (1 = helemaal oneens, 2 = oneens, 3 = niet oneens/eens, 4 = eens, 5 = helemaal eens).
Gezamenlijke besluitvorming
Dit domein bestaat uit vragen over de gezamenlijke besluitvorming over de behandeling. Dit domein wordt weergegeven op een 5 puntsschaal (1 = helemaal oneens, 2 = oneens, 3 = niet oneens/eens, 4 = eens, 5 = helemaal eens).
Zorg op maat
Dit domein bestaat uit vragen over de behandeling en het advies aan de patiënten. Dit domein wordt weergegeven op een 5 puntsschaal (1 = helemaal oneens, 2 = oneens, 3 = niet oneens/eens, 4 = eens, 5 = helemaal eens).
Samenwerking en afstemming tussen zorgverleners
Dit domein bestaat uit vragen over de samenwerking tussen de zorgverleners. Dit domein wordt weergegeven op een 5 puntsschaal (1 = helemaal oneens, 2 = oneens, 3 = niet oneens/eens, 4 = eens, 5 = helemaal eens).
Deskundigheid en kennis
Dit domein bestaat uit vragen over de deskundigheid van de zorgverlener. Dit domein wordt weergegeven op een 5 puntsschaal (1 = helemaal oneens, 2 = oneens, 3 = niet oneens/eens, 4 = eens, 5 = helemaal eens).
Organisatie
Dit domein bestaat uit vragen over de telefonische bereikbaarheid. Dit domein wordt weergegeven op een 5 puntsschaal (1 = helemaal oneens, 2 = oneens, 3 = niet oneens/eens, 4 = eens, 5 = helemaal eens).