De Net Promoter Score (NPS) is het aantal promoters minus het aantal criticasters. De schaalverdeling is van min 100 tot plus 100. Promoters beoordelen de praktijk met een 9 of een 10 op de vraag ''Hoe waarschijnlijk het is dat u deze praktijk zal aanbevelen bij vrienden/collega's?", en zijn zo tevreden dat ze de praktijk zouden aanraden bij familie of vrienden. Criticasters zijn de patiënten die ontevreden zijn en de praktijk met een 0 tot 6 beoordelen. Deze zullen de praktijk dus afraden. De groep passief-tevredenen (beoordeling tussen de 7 en 8), deze zijn neutraal en zullen de praktijk niet afraden of aanbevelen bij vrienden/familie.
De algemene beoordeling geeft het gemiddelde cijfer weer op de vraag: Welk cijfer geeft u uw dietist?
Dit domein bestaat uit vragen over het behandelplan.
Dit domein wordt weergegeven op een 5 puntsschaal (Helemaal oneens, oneens niet oneens/niet eens, eens, helemaal mee eens 1-5).
Dit domein bestaat uit vragen over de praktijk.
Dit domein wordt weergegeven op een 5 puntsschaal (Helemaal oneens, oneens niet oneens/niet eens, eens, helemaal mee eens 1-5).